Zpožděné doručování e-mailů z Gmail.com

Jiří Zralý,

Přibližně od konce srpna mohou uživatelé Gmail.com a uživatelé využívající Google Apps na vlastní doméně pociťovat zpožďování odchozích e-mailů odeslaných z těchto služeb, kdy může docházet ke zpoždění až 24 hodin při doručování.

Důvodem je to, že mnoho SMTP serverů této služby se ocitlo na respektovaných blacklistech (například SORBS) a jsou tedy na internetu ve velké míře blokovány. Zpoždění potom vznikne tak, že Gmail se snaží doručit e-mail, je blokován protistranou, zkusí to tedy z jiného serveru, a to se opakuje, dokud se mu e-mail nepodaří odeslat (trefí jeden ze svých serverů, které nejsou na blacklistu).

Pokud jste tedy zaznamenali opožděný e-mail z těchto služeb, problém není u nás. Abychom tento problém pro uživatele našich hostingových služeb minimalizovali, umístili jsme téměř všechny SMTP servery Gmailu na tzv. whitelist, čili pro tento případ budeme blacklisty ignorovat a e-maily přijmeme. Podobné problémy se mohou vyskytovat i u emailů odeslaných ze služeb Amazon SES, případně ZOHO mail.

Buďte první a napište komentář.

Komentáře